Apple en andere partijen (Third party’s)

Apple heeft zich altijd wat terughoudend opgesteld met het verlenen van service en reparaties door derden. Logisch ook, want het is een grote markt waar velen een graantje van mee willen pikken. Echter leveren lang niet al die partijen ook de service en kwaliteit die Apple graag biedt.
Je kunt daarom terecht bij Erkende Apple Service Providers en uiteraard ook bij een Apple Premium Service Provider, zoals CARD Services.
Deze bedrijven worden erkend door Apple na bewezen diensten op een hoog kwalitatief niveau. Ook worden er Apple onderdelen gebruikt bij reparaties, nooit imitatie onderdelen.
Er zijn ook steeds meer toestellen die waarschuwingen geven als er na een reparatie een imitatie display of imitatie batterij is geplaatst.

 

Third party Apps

Een ’third party app’ is een App van een aanbieder anders dan Apple. Je kunt deze Apps wel in de Appstore aanschaffen en/of downloaden, maar de App zelf is dus niet door Apple ontwikkeld.
Deze Apps voldoen wel aan alle voorwaarden die Apple stelt. Als die hieraan voldoet, zal de app beschikbaar komen in de Appstore.

Zijn er verschillen met Apple Apps?

Ja, er zijn wel degelijk verschillen.
• Een App van een derde partij wordt ondersteund, maar zal wel zelf zijn software moeten bijwerken om bij een update van het besturingssysteem goed te kunnen blijven functioneren.
• Bij het downloaden van een App ga je akkoord met de algemene voorwaarden van die App. Die zijn per App verschillend. Ze gaan ook anders om met privacy. Gelukkig kun je achteraf via de ‘Instellingen’ bepaalde bevoegdheden zelf aan of uit zetten, zoals locatievoorziening, cameragebruik etc.
• De veiligheid en privacy van de gebruiker staat niet altijd voorop, wat wel is bij Apple’s App. Zo zagen we bijvoorbeeld dat het Chinese TikTok in opspraak kwam.
• Op Android toestellen kan Google je volgen door je locatiegegevens (ook als je deze niet deelt). Apple versleutelt dit soort informatie en kan zelf deze informatie niet inzien. Zelfs de locaties waar je heen gaat via Maps zijn end-to-end versleuteld.

 

Functionaliteit

We zien bij CARD services ook apparaten binnen komen met ‘vage’ functionele klachten. Bijvoorbeeld dat functies het niet goed doen in third party apps. Zo kan je navigatie-app het niet goed functioneren of heb je problemen met het sturen van berichten op social media apps.

Er kunnen dan drie dingen aan de hand zijn.
1. Er is iets aan het hand met het toestel, hardware of software;
2. De App zelf heeft een ontwikkelingsfout of loopt achter met software updates;
3. De instellingen van de betreffende App staan niet goed.

Wat als functies in het apparaat minder goed doen?

Maak een afspraak zodat we de juiste diagnose kunnen stellen.
Doe de functie het alleen slecht(er) in een ’third party app’ en wel goed in een Apple App, dan kunnen we waarschijnlijk weinig voor je betekenen. Meld daarom goed wat de klachten zijn en in welke omstandigheden, dat scheelt onderzoekskosten en de kans dat je toestel achter moet blijven voor verder onderzoek is dan ook kleiner. We geven graag tips en advies in het gebruik van je apparaat en de functies ervan. Je bent welkom in onze vestigingen in Utrecht en Zwolle.

Online reparatie indienen

Scroll naar top