Serviceprogramma voor het toetsenbord van MacBook, MacBook Air en MacBook Pro
Apple heeft vastgesteld dat bij een klein percentage van de toetsenborden van bepaalde MacBook-, MacBook Air- en MacBook Pro-modellen het volgende kan gebeuren:
• Letters of tekens worden onverwacht herhaald
• Letters of tekens verschijnen niet
• Toetsen voelen ‘plakkerig’ aan of reageren niet altijd hetzelfde
Het toetsenbord van MacBook-, MacBook Air- en MacBook Pro-computers die hiervoor in aanmerking komen, wordt door Apple of een erkende Apple serviceprovider kosteloos gerepareerd. Welk soort reparatie er nodig is, wordt bepaald na onderzoek van het toetsenbord. Mogelijk worden een of meer toetsen vervangen, mogelijk het gehele toetsenbord.
Welke modellen komen in aanmerking?
Als u wilt zien welk model computer u hebt en of deze in aanmerking komt voor dit programma, kiest u het Apple-menu () > ‘Over deze Mac’. Hieronder ziet u welke modellen in aanmerking komen.
• MacBook (Retina, 12-inch, begin 2015)
• MacBook (Retina, 12-inch, begin 2016)
• MacBook (Retina, 12-inch, 2017)
• MacBook Air (Retina, 13-inch, 2018)
• MacBook Air (Retina, 13-inch, 2019)
• MacBook Pro (13-inch, 2016, twee Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (13-inch, 2017, twee Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (13-inch, 2019, twee Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (13-inch, 2016, vier Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (13-inch, 2017, vier Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (15-inch, 2016)
• MacBook Pro (15-inch, 2017)
• MacBook Pro (13-inch, 2018, vier Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (15-inch, 2018)
• MacBook Pro (13-inch, 2019, vier Thunderbolt 3-poorten)
• MacBook Pro (15-inch, 2019)