Uitleg reparatieprocedure

Uw Apple product defect? lees wat u moet doen om uw reparatie aan te melden.

Om uw Apple device te laten repareren doorloopt u de onderstaande Apple reparatie procedure.

Stap 1. Meld uw reparatie snel en gratis aan  

Uw Apple-device laten repareren kan nu heel eenvoudig online. Via ons gratis online Apple-reparatieportaal of via onze gratis Apple-reparatieapp, de Mijn CARD App.

Bij de aanmelding van uw Apple-device ziet u eerst de garantiestatus. Via de app en website kunt u de reparatie van uw Apple-device volgen, prijsopgaven goedkeuren en facturen betalen. Als de reparatie binnen de garantie valt, betaalt u uiteraard niets. U kunt bij ons terecht voor o.a. iPhone-reparatie, iPad-reparatie, MacBook-reparatie, iMac-reparatie, Apple Watch-reparatie en voor Beats by Dre-reparatie.

*Let op: maak voordat u langskomt een back-up van uw data. CARD Services is niet aansprakelijk voor eventueel gegevensverlies. Indien u wilt dat CARD Services een *back-up voor u maakt, dan zijn hier kosten aan verbonden. Voor iOS devices is het niet mogelijk een back-up door CARD Services te laten maken.

Stap 2a. Verzenden en ophalen – aan u de keuze

Wij maken het u gemakkelijk. U heeft allerlei opties voor het verzenden en ophalen van uw defecte Apple-device. De verzend- en ophaalwijze selecteert u eenvoudig via de app of het reparatieportaal.

Doordeweeks kunt u uw Apple-product tussen 9:00 en 16:00 bij ons langsbrengen voor een Sneldiagnose. Geen tijd daarvoor? Geen probleem. U kunt het te repareren Apple-device ook afgeven bij een Kiala/UPS Access Point bij u in de buurt. Daarnaast bieden wij u ook de mogelijkheid om uw defecte Apple-apparaat te laten ophalen en weer te bezorgen (doordeweeks tot 21:00 en op zaterdag tot 20:00). Op de website of in de app vindt u de verzendinstructies. Wij onderzoeken en repareren uw iPhone, iPad, iMac, MacBook, Apple Watch of Beats by Dre meestal binnen 5 tot 7 werkdagen. De daadwerkelijke reparatietijd hangt af van het defect. Een iPhone-batterij is bijvoorbeeld in 30 minuten vervangen. Een logicboard vervangen duurt langer, omdat een nieuw logicboard besteld moet worden.

 

Stap 2b. Sneldiagnose

Kiest u ervoor om uw Apple-apparaat bij ons af te geven, dan krijgt u een gratis Sneldiagnose terwijl u wacht. In veel gevallen kunnen wij uw Apple-device meteen repareren, binnen en buiten garantie. Maak vooraf even een afspraak, dan weet u zeker dat u gelijk geholpen wordt. U bent van harte welkom in onze vestigingen in Zwolle en Utrecht, waar u comfortabel kunt wachten met een goede kop koffie of thee.

Stap 3. Apple-onderzoek

Een sneldiagnose door een van onze Apple-specialisten geeft u inzicht in de aard van het probleem. Soms kunnen we het probleem direct oplossen. In andere gevallen moeten onze Apple-technici diepgaander onderzoek doen. Uw Apple apparaat dient in dat geval bij ons achter te blijven voor nader Apple-onderzoek.

Geen Apple garantie?

Is de garantietermijn van uw Apple-device verstreken? Dan krijgt u eerst een gedetailleerde prijsopgave. Pas na uw akkoord voeren wij de reparatie uit. Als u niet akkoord gaat met de prijsopgave, betaalt u alleen de onderzoekskosten.

Nog wel Apple-garantie?

Is uw Apple-device tijdens de garantieperiode defect geraakt? Geen probleem, als Apple Premium Service Provider mogen wij ook uw reparatieverzoeken binnen de Apple-garantie afhandelen. Na de reparatie door een van onze Apple-technici behoudt u uw garantie.

Gratis_Apple-Sneldiagnose

4. Apple reparatie

Als Apple Premium Service Provider voeren wij de reparatie vakkundig en snel uit. De reparatie duurt gemiddeld 5 tot 7 werkdagen. Bij grote problemen kan het wat langer duren. We nemen dan altijd persoonlijk contact met u op. U kunt 24/7 de status van uw Apple-reparatie via ons reparatieportaal Apple Reparatie Online of via de Mijn CARD App volgen.

apple_reparatie

5. Apple reparatie afhandeling

Zodra de reparatie klaar is, krijgt u van ons een sms, e-mail of telefoontje. Bij de aanmelding van uw reparatie kiest u hoe u geïnformeerd wilt worden. Tegelijkertijd ontvangt u per e-mail de factuur die u via 'Apple Reparatie Online' met iDEAL kunt betalen. Of u betaalt met PIN wanneer u uw gerepareerde iPhone, iPad, iMac, MacBook, Apple Watch of ander Apple-product komt ophalen.

Laten bezorgen

Het is ook mogelijk om uw Apple-device thuis of op uw werk te laten bezorgen. Dat kan op doordeweekse dagen tot 21:00 en op zaterdag tot 20:00. Na ontvangst van uw iDEAL-betaling verzenden wij het gerepareerde Apple-product. Met een track & tracecode kunt u de verzending volgen. U betaalt daarvoor wel verzendkosten. U regelt het allemaal online of via de app. Maar u kunt ons uiteraard ook altijd bellen.

Retour bezorging

Het is ook mogelijk uw Apple reparatie retour te laten verzenden, ook buiten kantooruren. Op doordeweekse dagen kan dit tot 21:00 en op zaterdag tot 20:00.

CARDapp-push-smallbanner

Bel ons voor meer informatie, advies of offerte

Zwolle - 038 423 35 36 (ma - vr 08:30 tot 17:30)
Utrecht - 030 204 02 24 (ma - vr 08:30 tot 17:00)

Waarmee kunnen wij u helpen?

Cat. apple reparatie

Medewerker-CARDSERVICE