MacBook Pro SSD vervanging
Vervangingsprogramma voor 13-inch MacBook Pro zonder Touch bar
Vervanging MacBook Pro SSD
Apple heeft vastgesteld dat er problemen zijn met een aantal ssd's van 128 GB en van 256 GB die worden gebruikt voor de 13-inch MacBook Pro (zonder Touch Bar). Deze problemen kunnen resulteren in gegevensverlies en een defecte harde schijf. 13-inch MacBook Pro's met harde schijven met dit probleem zijn verkocht tussen juni 2017 en juni 2018.
CARD Services zal de SSD (Solid State Drive) met dit probleem gratis repareren. Apple raadt u aan de SSD zo snel mogelijk te laten repareren. Tevens zal er door Apple een e-mail worden verstuurd aan klanten die hun apparaat bij Apple hebben geregistreerd, zodat zij ook op de hoogte zijn van dit programma.
Online uw reparatie indienen
Controleer of u in aanmerking komt
Controleer eerst welke 13-inch MacBook Pro u hebt. Kies 'Over deze Mac' in het Apple-menu () in de linkerbovenhoek van het scherm. Kijk of uw model het volgende is: MacBook Pro (13-inch, 2017, twee Thunderbolt 3-poorten). Als u dit model hebt, dan kunt u op: https://www.apple.com/nl/support/13-inch-macbook-pro-solid-state-drive-service-program/ het serienummer checken om te controleren of deze in aanmerking komt voor dit programma.
Dit programma is niet van toepassing op de 13-Inch MacBook Pro met Touch Bar of de oudere 13-inch MacBook Pro-modellen.
LET OP! Maak een back-up van uw data
Voorafgaand aan de reparatie raden wij u aan een reservekopie te maken van uw gegevens, want tijdens het reparatieproces wordt de harde schijf gewist. Tegen betaling kan CARD Services ook uw data overzetten.
Serviceproces
Uw 13-inch MacBook Pro wordt voorafgaand aan de reparatie onderzocht om te controleren of deze goed werkt en in aanmerking komt voor dit programma.
Voorafgaand aan de reparatie moet u een reservekopie maken van uw gegevens, want tijdens het reparatieproces wordt de harde schijf gewist.
- De technicus voert een hulpprogramma uit om de firmware van de harde schijf bij te werken. Dit duurt ongeveer een uur of korter.
- macOS wordt opnieuw geïnstalleerd op de 13-inch MacBook Pro.
- Na de reparatie moet u uw gegevens herstellen vanaf een reservekopie.
Omdat u pas weer toegang hebt tot internet nadat u de gegevens hebt hersteld, raden we u aan om een ander apparaat, bijvoorbeeld uw iPhone, bij de hand te hebben, zodat u het Apple Support-artikel kunt raadplegen over gegevensherstel vanaf een reservekopie.
Opmerking: bestanden die al voor de reparatie zijn beschadigd, kunnen niet worden hersteld.
Als de 13-inch MacBook Pro op zo'n manier beschadigd is, dat we de reparatie aan de harde schijf niet kunnen uitvoeren, moet deze eerst worden hersteld voordat we de reparatie kunnen uitvoeren. In bepaalde gevallen kunnen kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie.
Aanvullende informatie
Dit wereldwijde Apple programma houdt geen verlenging in van de dekking van de standaardgarantie op de 13-inch MacBook Pro.
Als u van mening bent dat uw 13-inch MacBook Pro dit probleem vertoont en u betaald hebt voor de reparatie, kunt u contact opnemen met Apple over een terugbetaling.
Het programma dekt betrokken MacBook Pro-modellen gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat.
Vragen?
Bel onze consultants voor vrijblijvend advies!
Onze gecertificeerde technici en consultants zitten elke dag voor u klaar om u telefonisch of per e-mail te woord te staan. CARD Services zet 25 jaar expertise in om vraagstukken van klanten op te lossen. Wij denken met u mee over het beheer van uw complete Apple én Windows IT-omgeving zodat u hier geen omkijken naar heeft.
Waarmee kunnen wij u helpen?
Cat. apple reparatie
Contact
Onze gecertificeerde technici en consultants zitten elke dag voor u klaar om u te telefonisch of per e-mail te woord te staan. CARD Services zet 25 jaar expertise in om vraagstukken van klanten op te lossen. Wij denken met u mee over het beheer van uw complete Apple én Windows IT-omgeving zodat u hier geen omkijken naar heeft.