15-inch MacBook Pro batterij vervangingsprogramma

Vervangingsprogramma voor 15-inch MacBook Pro batterij

Vervangingsprogramma MacBook Pro batterij

Apple heeft op 20-6-2019 bekendgemaakt dat een beperkt aantal MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015) modellen vrijwillig wordt teruggenomen om de batterij gratis te laten vervangen. De batterij kan namelijk oververhit raken en vormt daardoor een veiligheidsrisico. Het gaat om modellen die voornamelijk zijn verkocht tussen september 2015 en februari 2017; ze kunnen worden herkend aan de hand van het serienummer.

Dit vervangingsprogramma geldt niet voor andere 15-inch MacBook Pro-modellen of andere Mac-notebooks.

Bij Apple staat de veiligheid van klanten voorop. Daarom verzoekt Apple alle bezitters van de desbetreffende 15-inch MacBook Pro-modellen om deze niet meer te gebruiken.

apsp-klein

Online uw reparatie indienen

Controleer of uw MacBook in aanmerking komt

Om te controleren welk model MacBook u heeft, kiest u ‘Over deze Mac’ uit het Apple-menu () linksboven in het scherm. Indien u een MacBook Pro (Retina, 15-inch, medio 2015) heeft, voer je het serienummer van je computer in op de programmapagina van Apple om te zien of deze in aanmerking komt voor vervanging van de batterij. De programmapagina van Apple vindt u hier:

LET OP! Maak een back-up van uw data

Om verlies van gegevens te voorkomen raden wij u aan om een reservekopie te maken van uw gegevens. Tegen betaling kan CARD Services ook uw data overzetten.

Het serviceproces

Indien uw MacBook Pro in aanmerking komt voor de kosteloze vervanging van de batterij, dan kunt u uw MacBook via ons reparatieportaal aanmelden voor reparatie. Vervolgens kunt u ervoor kiezen om de MacBook naar ons te verzenden of om deze bij een van onze vestigingen af te geven. Na een controle door CARD Services zal de reparatie worden opgestuurd naar Apple, de verwachte reparatietijd bedraagt +/- 2 weken. Indien u overige problemen ervaart, dan kunt u dit aangeven bij het aanmelden van uw reparatie. Apple of CARD Services kan dit mogelijk verhelpen tijdens de reparatieperiode.

Kan mijn MacBook Pro ook hersteld worden terwijl ik erop wacht?
Apple heeft bepaald dat alle MacBook Pro modellen die binnen het vervangingsprogramm vallen, door Apple zelf gerepareerd worden voor kosteloze vervanging van de batterij. Wachten op deze reparatie is dus helaas niet mogelijk. Indien uw MacBook Pro binnen dit serviceprogramma valt, dan zal CARD Services deze reparatie naar Apple opsturen. Valt de reparatie niet binnen het reparatieprogramma dan kunt u vragen naar de mogelijkheden om te wachten op een reparatie.

Komt uw MacBook Pro niet in aanmerking voor dit programma?

Heeft uw MacBook Pro een batterij die aan vervanging toe is maar komt u niet in aanmerking voor dit vervangingsprogramma? Dan kunt u ook tegen betaling een batterij vervanging laten uitvoeren. U vindt onze tarieven op de pagina voor MacBook batterij vervanging:

Vragen?
Bel onze consultants voor vrijblijvend advies!

Onze gecertificeerde Apple en Microsoft consultants zitten elke dag voor u klaar om u te telefonisch of per e-mail te woord te staan. CARD Services zet 25 jaar expertise in om vraagstukken van klanten op te lossen. Wij denken met u mee over het beheer van uw complete IT-omgeving zodat u hier geen omkijken naar heeft.

 

Stuur ons een Whatsapp bericht!

 

Om u ook op afstand te kunnen helpen maken wij gebruik van onderstaande applicaties. Download ze hieronder

Teamviewer

Teamviewer Windows
Teamviewer Mac

Of stuur ons een e-mail

Cat. advies en installatie

Microsoft Teams


MSteam_logo

Contact

Onze gecertificeerde technici en consultants zitten elke dag voor u klaar om u te telefonisch of per e-mail te woord te staan. CARD Services zet 25 jaar expertise in om vraagstukken van klanten op te lossen. Wij denken met u mee over het beheer van uw complete Apple én Windows IT-omgeving zodat u hier geen omkijken naar heeft.

Telefoon

E-mail

Cat. beheer en ondersteuning

iOS Support op afstand

Teamviewer

Microsoft Teams

Scroll naar top