CASE: Beeldprikkels

Over Beeldprikkels

"Met creatief strategisch ontwerp helpen we jouw merk vérder. Onze missie? ‘Delete boring!’ We maken verrassende communicatieconcepten, waarmee jij goed voor de dag komt. Jij bent betrokken bij iedere fase; we doen het samen. We geven onze eerlijke mening en denken ondertussen mee over de toekomst van jouw merk."

Hoe een back-up oplossing
de schade minimaal hield!

Zaterdagochtend 2 December

Heel vroeg in de ochtend van 2 december woedt er een grote brand in het gebouw waar ook Beeldprikkels gevestigd is. Gelukkig vallen er geen slachtoffers maar de materiele schade is fors! Zo ook bij Beeldprikkels. Door de brand en de blusactiviteiten is de gehele inventaris rijp voor afschrijving, zo ook de Macs en de lokale NAS-server. De lokale NAS-server waar alle data op staat wordt op kop gehouden om alle vocht eruit te laten lopen...onbruikbaar... de data kan als verloren worden beschouwd!

Hoe een back-up oplossing
de schade minimaal hield!

Zaterdagochtend 2 December

Heel vroeg in de ochtend van 2 december woedt er een grote brand in het gebouw waar ook Beeldprikkels gevestigd is. Gelukkig vallen er geen slachtoffers maar de materiele schade is fors! Zo ook bij Beeldprikkels. Door de brand en de blusactiviteiten is de gehele inventaris rijp voor afschrijving, zo ook de Macs en de lokale NAS-server. De lokale NAS-server waar alle data op staat wordt op kop gehouden om alle vocht eruit te laten lopen...onbruikbaar... de data kan als verloren worden beschouwd!

''Een goede back-up oplossing''

''Gelukkig heeft Beeldprikkels nagedacht over een goede back-up oplossing voor de zeer kostbare data. Er was naast een NAS-server op locatie ook gedacht aan een tweede NAS-server op een externe locatie om in back-up te voorzien. Bij de brand bleek dit de grote redder te zijn!''

Met de secundaire NAS onder de arm zijn Luuk en Judith van Beeldprikkels naar CARD Services gesneld om vast te stellen hoeveel data er uiteindelijk verloren is gegaan. Na kort onderzoek kwam het verlossende woord dat er 0% van de data verloren was gegaan. Een enorme opluchting voor de medewerkers van Beeldprikkels die hun hele zakelijke hart en ziel op de verloren server hadden staan

Recente back-up
Op vrijdagmiddag voor de brand waren er om iets voor 17:00 nog bestanden op de server opgeslagen, deze zijn diezelfde avond ook naar de externe NAS gesynchroniseerd. Dit heeft ervoor gezorgd dat alle data op de externe NAS na de brand direct beschikbaar was. Er is vervolgens een nieuwe primaire NAS besteld door Beeldprikkels. CARD Services heeft Beeldprikkels hierbij ontzorgd door dit traject op te pakken. Er is een koerier ingeschakeld om de geassembleerde en ingerichte NAS-server zo spoedig mogelijk op locatie bij Beeldprikkels te krijgen. Doordat alle data nog aanwezig was is de nieuwe NAS in exact dezelfde staat als de oude NAS ingericht.

Snel weer up and running
Beeldprikkels had gelukkig snel een tijdelijke werklocatie geregeld, hier is de NAS-server geplaatst en is teruggezet in de bestaande en succesvolle back-up procedure. Na een week of twee is Beeldprikkels naar een tweede tijdelijke locatie verhuisd. CARD Services heeft hierbij de ondersteuning en installatie voor haar rekening genomen.

CARD Services ondersteunt haar klanten bijvoorbeeld met installatie & migratietrajecten.

Deze case laat maar weer eens zien hoeveel schade er voorkomen kan worden met een goed overwogen back-up oplossing. Heeft u nog geen back-up oplossing? Vraag dan vrijblijvend om advies.

Apple Consultants Network logo

Met de secundaire NAS onder de arm zijn Luuk en Judith van Beeldprikkels naar CARD Services gesneld om vast te stellen hoeveel data er uiteindelijk verloren is gegaan. Na kort onderzoek kwam het verlossende woord dat er 0% van de data verloren was gegaan. Een enorme opluchting voor de medewerkers van Beeldprikkels die hun hele zakelijke hart en ziel op de verloren server hadden staan

Recente back-up
Op vrijdagmiddag voor de brand waren er om iets voor 17:00 nog bestanden op de server opgeslagen, deze zijn diezelfde avond ook naar de externe NAS gesynchroniseerd. Dit heeft ervoor gezorgd dat alle data op de externe NAS nog aanwezig was. Er is vervolgens een nieuwe primaire NAS besteld door Beeldprikkels. CARD Services heeft Beeldprikkels hierbij ontzorgd door dit traject op te pakken. Er is een koerier ingeschakeld om de geassembleerde en ingerichte NAS-server zo spoedig mogelijk op locatie bij Beeldprikkels te krijgen. Doordat alle data nog aanwezig was is de nieuwe NAS in exact dezelfde staat als de oude NAS ingericht.

Snel weer up and running
Beeldprikkels had gelukkig snel een tijdelijke werklocatie geregeld, hier is de NAS-server geplaatst en is teruggezet in de bestaande en succesvolle back-up procedure. Na een week of twee is Beeldprikkels naar een tweede tijdelijke locatie verhuisd. CARD Services heeft hierbij de ondersteuning en installatie voor haar rekening genomen.

CARD Services ondersteunt haar klanten bijvoorbeeld met installatie & migratietrajecten.

Deze case laat maar weer eens zien hoeveel schade er voorkomen kan worden met een goed overwogen back-up oplossing. Heeft u nog geen back-up oplossing? Vraag dan vrijblijvend om advies.

Apple Consultants Network logo

Hoe kunnen wij u van dienst zijn?

Onze medewerkers in Zwolle en Utrecht zitten iedere dag voor u klaar om uw Apple en IT-vragen telefonisch of per e-mail te beantwoorden.

Bel CARD Services Zwolle

Bel CARD Services Utrecht

Hoe kunnen wij u van dienst zijn?

Onze medewerkers in Zwolle en Utrecht zitten iedere dag voor u klaar om uw Apple en IT-vragen telefonisch of per e-mail te beantwoorden.

Bel CARD Services Zwolle
038 423 35 36

Bel CARD Services Utrecht
030 204 02 24

Waarmee kunnen wij u helpen?

Cat. over card

Scroll naar top